Hoteldiensten

Logistieke dienst

Deze medewerkers zorgen o.a. voor drankbedeling op je kamer, linnenservice, bedden dekken, hulp bij transfers, hulp bij de maaltijden, hygiënisch onderhoud van hulpmiddelen, …
Zij ondersteunen het zorgteam en zijn voor jouw een aanspreekpunt voor kleine praktische noden.

Keuken en restaurant

Smakelijke maaltijden zijn belangrijk voor het algemeen welbevinden.

Het keukenteam zorgt dagelijks voor een volwaardig en evenwichtig menu. Zij houden zoveel mogelijk rekening met
je persoonlijke voorkeur.
Op doktersvoorschriften worden dieetmaaltijden klaargemaakt.

Het menu wordt wekelijks bekendgemaakt. Inspraak kan steeds via de gebruikersraad.

Onze keuken hanteert de hoogste hygiëne- en HACCP-regels volgens de voorschriften van het FAVV, en werd hiervoor beloond met een Smiley, een erkenning voor een voedselveilige keuken.

De maaltijden worden opgediend in het restaurant van je afdeling. Na overleg met de hoofdverpleegkundige, kan je ook op je kamer eten.

Schoonmaak en wasserij

Het woonzorgcentrum wordt op professionele wijze schoongemaakt door ons eigen onderhoudsteam. De poetsvrouwen volgden hiervoor een aangepaste opleiding. Tijdens hun beroepsbezigheden hebben zij aandacht voor de bewoner en bieden een luisterend oor.

De persoonlijke kleding van de bewoners wordt gewassen en gestreken in de eigen wasserij. Alle kleding dient machinewasbaar te zijn, naamlabels worden door het WZC besteld en in de kledij aangebracht.

Technische dienst

De klusjesman staat in voor kleine herstellingen. Hij zorgt ook voor de verfraaiing (bv. ophangen van kaders) en het technisch nazicht van de kamers, zodat je in optimale omstandigheden in het woonzorgcentrum kan verblijven.